Lom nasjonalparklandsby

I 2008 fekk Lom status som nasjonalparklandsby av daverande Miljøverndepartementet og Direktoratet for naturforvaltning. Prosjektet var eit nasjonalt pilotprosjekt under programmet "Naturen som verdiskaper" , der Lom er ein av fem tettstader som fekk statusen. Det nasjonale nettverket for nasjonalparklandsbyar består av Lom, Geilo, Jondal, Vingelen og Storslett nasjonalparklandsby. Lom har eit unikt utgangspunkt for å vere ein nasjonalparklandsby. Fossbergom er ein naturleg innfallsport til heile tre nasjonalparklar, kommunen har lange tradisjonar for å ta imot tilreisande og det finst eit variert tilbod innan overnatting, aktivitetar og mat.

Kva har skjedd så langt?

Prosjektet starta opp med eit forprosjekt, og var inne i ei prosjektfase i 2010-2014. Etter 2014 er ein inne i ei driftfase.
Dette er noko av det som har vorte gjennomført så langt:

Tilretteleggingstiltak:

  • Friområde m/ benker og bord og turstig ved Utleggsbrua
  • Tilrettelegging for fiske i Skim, i samarbeid med Skim grunneigarlag
  • Oppsett av leikehuset «Labyrinten» ved Kyrkjevollen
  • Tilrettelagte og merka turstiger lett tilgjengeleg frå Lom sentrum til lokalbefolkning og tilreisande
  • Tilrettelegging for badeplass ved Utleggbrua 
  • Tilsett landsbyvakt kvart år frå mai-september for å halde vedlike stignettet, blomar i sentrum m.m.Egil Olav Nyrnes og Mai Bakken - Klikk for stort bildeEgil Olav Nyrnes og Mai Bakken

Informasjonstiltak: 

  • Utgitt Nasjonalparkmagasin i samarbeid med Fjuken
  • Bokpakke om nasjonalparkane og roll-ups til omkring 20 bedrifter i samarbeid med Lom folkebibliotek
  • Opptrykk og distribusjon av kartet «fotturar i Lom» kvart år, til gratis distribusjon på norsk, engelsk og tysk
  • Tre store og fem små informasjonstavler rundt om i sentrum knytt til Bergomsrunda og turstignettet (Norsk Fjellmuseum, Vassvaglen og Lomseggen AS).
  • "Kom til Lom" t-skjorter til tilsette i kommunen og i servicenæringa
  • Digitalisering av fotturrutar

Arrangement, vertskap- og kompetansetiltak m.m:

  • Innkjøp av landsbysyklar i samarbeid med Norsk Fjellmuseum
  • Oppsett av zip-line over Prestfossen i samarbeid med Aktiv i Lom
  • Vertskapskurs for ca. 40 tilsette frå servicenæringa, i samarbeid med fleire
  • Visningstur for servicenæringa
  • Utvikling av naturstigen «Rådyrtrakket» i Presthaugen, med dyr og brosjyrar
  • Landsbydag for å feire den internasjonale nasjonalparkdagen 24. mai
  • Medarrangør på julemarknad, handelshelg etc.
  • Landsbytrim m/post
  • Arrangert Innovasjon Norge kurset "Bli en bærekraftig bedrift"
  • Arrangert Innovasjon Norge kurset "Opplevelsesdesign"
  • Arrangert to BKA-kurs med støtte frå VOX
  • Arrangert kurs i digital marknadsføring

Implementering av den nye merkevara "Norges nasjonalparker":

I 2016-2017 skal heile nasjonalparklandsbyen få ny identitiet som ein del av den nye merkevarestrategien til Miljødirektoratet.
Dette inneber m.a.:

  • Utbytting og revidering av åtte infomasjonstavlar i sentrum
  • Tre ny vegskilt i innfallsårene til sentrum
  • Reviderte fotturkart
  • Nytt skilt på kommunehuset
  • Ny video og ny bilder frå nasjonalparklandsbyen i tråd med ny profil

Den nye merkevarestrategien kan du sjå her: http://designmanual.norgesnasjonalparker.no/

Prioriterte tema

Dei fem nasjonalparklandsbyane i Noreg satsar på sju ulike tema:

  1. Intern forankring og erfaringsutveksling 
  2. Overordna merkevarebygging (derav informasjon og marknadsføring)
  3. Vertskapsrollen
  4. Kompetanseheving born og unge
  5. Miljø
  6. Arrangement
  7. Produktutvikling og infrastruktur

 

Ynskjer du å vite meir om Lom nasjonalparklandsby?

Lom har med jamne mellomrom besøk frå kommunar og andre som er interessert i å vite meir enn Lom nasjonalparklandsby og arbeidet som er gjort så langt.
​Det er alltid triveleg og lærerikt å få besøk, så ta gjerne kontakt med landsbykoordinator og næringssjef Åshild M. Amundsen dersom du vil vite meir.